تماس با ما درباره ما

سرپرست خدمات شهری منطقه 18 ویژه برنامه های روز هوای پاک را اعلام کرد

به منظور گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی هوای پاک با شعار " هوای پاک ،حقوق عامه، اراده ملی" اقداماتی ویژه ای در نواحی هفتگانه منطقه 18 برگزار گردید.
سرپرست خدمات شهری منطقه 18 ویژه برنامه های روز هوای پاک را اعلام کرد

به گزارش تهران بهشت رضا شیرزادیان سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 18 در راستای شعار روز ملی هوای پاک به "عنوان هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی، " گفت: هوای پاک حق طبیعی همه ی ما است و آلودگی هوا تاثیرات جبران ناپذیری بر تمامی موجودات و گیاهان می گذارد، به خصوص آلاینده ها که قاتل خاموش این روزها هستند و بخش مهمی از آنها ناشی از سوخت ماشین آلات سبک، سنگین وکارخانه ها هستند. همچنین این مناسبت به صورت نمادین می تواند زمینه ساز جلب مشارکت و توجه اکثریت اقشار جامعه به ویژه مسئولین جهت کاهش آلودگی هوا باشد و هوای پاک به عنوان عنصر حیاتی موجودات زنده ، مهمترین نقش را در حیات انسان ایفا می کند و داشتن هوای پاک نیاز به مشارکت مردمی دارد.

شیرزادیان در ادامه افزود: در این راستا اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه با تعامل و همکاری شهرداران نواحی هفتگانه منطقه 18، مشارکت اداره زیباسازی ،مدیریت پسماند، معتمدین محلات، مدیران سرای محلات و شهروندان در جهت ترویج فرهنگ محیط زیست، ارتقا سطح بینش و آگاهی و نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی در سطح محلات، در خانه محیط زیست سرای محلات منطقه بارعایت پروتکل های بهداشتی وسلامت شهروندان اقدام به برگزاری برنامه هایی ازقبیل ؛

-اجرای وبینار تخصصی و گفتگو با اساتید با موضوع هوای پاک وراههای پیشگیری در این زمینه

-برگزاری پیاده روی بهمراه ورزشکاران ایستگاه تندرستی در بوستان های منطقه

-اجرای جشنواره آموزشی - فرهنگی شامل نمایش با موضوع حافظ هوای پاک

-تقدیر و اهدای جوائز به کودکان شرکت کننده در مسابقه 

-پخش ویدئو کلیپ آموزشی هوای پاک درکانون کودک

-مسابقه باد بادک سازی و نقاشی ویژه کودکان

-نصب بنرهای پرتابلی در سطح منطقه

-برگزاری کارگاه آموزشی هوای پاک

-کاشت نهال

سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در جهت ترویج ، ارائه طرح نو و برنامه محوری نیز تشکر و قدرانی از معتمدین و فعالان  محیط زیست محلات را داشت . 

گفتنی است آمارها نشان می‌دهد سالانه در شهر تهران بیش از چهار هزار و چهارصد  نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند، ۵/۵ درصد از مرگ‌ و میر شهر تهران منتسب به آلودگی هواست. در شهر تهران در هر دو ساعت یک نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهد و سالانه دو هزار و پانصد و بیست و دو  مورد بستری قلبی عروقی و شش هزار و نهصد و بیست وپنج بستری به دلیل بیماری تنفسی در این شهر، ناشی از آلودگی هواست.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار