تماس با ما درباره ما

تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما انتظار نداریم در بحران آلودگی هوا شهرداری شهر را تعطیل کند چرا که شهرداری متولی این امر نیست اما اداره محیط زیست شهرداری می توانست از سازمان محیط زیست کشور این مطالبه را داشته باشد که راه حل مساله و منشا این مشکلات چیست.
تشکیل کمیته های اضطرار دردی از ما دوا نمی کند

به گزارش تهران بهشت؛احمد صادقی در پنجاه و هفتمین جلسه شورا و پس از گزارش مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در صحن شورا  گفت: بعضی از بحران ها قابل پیش بینی نیستند و بعضی از آنها قابل پیش بینی اند نظیر  موضوع خشکسالی و تغییرات اقلیمی ناشی از دخالت انسان ها در طبیعت، که می توان از جمله به ساختن برخی سد ها، خشک کردن رودخانه ها و یا تبدیل زمین های سر سبز به زمین های خشک که البته این ها بحران های بین المللی است و در سطح جهان شهروندان را آزار می دهند. 

صادقی افزود: مدل ها نشان می دهد ریز گرد ها در تهران تکرار می شود و در سایه این تکرار ها تشکیل کمیته های اضطراری به قول مدیر  شرکت کنترل کیفیت هوا تنها برای برداشتن بار گناه از روی دوش نهاد ها و سازمان ها است. 

صادقی افزود: در این میان ما انتظار نداریم شهرداری شهر را تعطیل کند چرا که متولی این امر نیست اما سوال ما از شهرداری این است که شهرداری یک اداره کل محیط زیست دارد  و این اداره کل می تواند به عنوان مطالبه گر حداقل به شهروندان تهرانی  بگوید چنین موضوعاتی را پیگیری کرده است. اما آیا یک مکاتبه وجود دارد که اداره کل محیط زیست با سازمان محیط زیست کشور انجام داده باشد، آیا مکاتبه ای هست که این اداره کل در آن مطرح کند که با مشارکت مردم ، یا خود مجموعه و یا از طریق دیپلماسی محیط زیستی چنین بحران هایی را مورد رصد قرار داده   و گزارش آن را به شورا ارایه دهد؟ 

وی افزود: بیان می شود که این اتفاق باید در تابستان می افتاد ( وجود گرد و غبار در هوای شهر) و ما در بهار غافلگیر شدیم اما مشخص است که این اتفاق دوباره در تابستان تکرار می شود و اینکه مدام بگوییم وظیفه ما نیست و کمیته اضطرار تشکیل شود دردی از ما دوا نمی کند. باید ببینیم منشا و راه حل مساله چیست و آن را مطالبه کنیم.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار