تماس با ما درباره ما

«نه به رها سازی فیلتر سیگار در طبیعت» در منطقه 13

شهردار منطقه 13 از اجرای پویش مردمی «نه به رهاسازی فیلتر سیگار در طبیعت» و جمع‌آوری آن‌ها با مشارکت مسئولان خانه‌ها، دبیران کانون محیط‌زیست و جمعی از فعالان محیط زیست در بوستان‌های محلات 13 گانه منطقه خبر داد.
«نه به رها سازی فیلتر سیگار در طبیعت» در منطقه 13

به گزارش  تهران بهشت، محمدهادی علی احمدی در تشریح اجرای این پویش گفت:  این اقدام در راستای آگاه‌سازی شهروندان به ویژه افراد سیگاری است تا نسبت به محیط زندگی خود احساس مسئولیت داشته باشند و ته مانده سیگار را در محیط رها نکرده، در سطل‌های مخصوص زباله بیندازند.

او هدف از نام گذاری روزی با عنوان «روز جهانی زمین پاک » را تاکید بر لزوم کاهش تولید پسماند و جایگزینی مواد چند بار مصرف و تجدیدپذیر با پسماند غیرقابل تجزیه دانسته و افزود: سازمان‌های مردم نهاد در آموزش، اطلاع‌رسانی و انتشار طرح‌های و برنامه‌های سازمان پسماند نظیر کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند)، روش‌های تفکیک  از مبدا و افزایش مشارکت مردم در این طرح‌ها نقش مؤثری دارند.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اینکه فیلتر سیگار  زباله کوچکی است اما از زباله‌های بسیاری پرخطرتر است، تاکید کرد: فیلتر سیگار رها شده در طبیعت نه ‌تنها سلامت انسان، بلکه حیات موجودات زنده دیگر را هم به خطر می‌اندازد زیرا مواد سمی و فلزات سنگین خطرناکی چون نیکوتین، سرب، مس و کروم در آن وجود دارد‌ و در یک بسته متشکل از ۱۲هزار الیاف پلاستیکی در هم تنیده مانند استات سلولز و تجزیه‌ناپذیر جاسازی شده‌اند.

علی احمدی با تاکید بر اینکه زمین و محیط‌زیست امانتی الهی در دست بندگان است، گفت: از آنجا که مصرف بی‌رویه و تولید زباله یکی از عوامل تهدیدکننده زمین به شمار می‌رود، رعایت اصول مدیریت پسماند و عدم رهاسازی پسماند آلوده نظیر ته مانده سیگار، ماسک‌، دستکش‌ استفاده شده و... از آلودگی زمین جلوگیری می‌کند و این هدف تنها با همراهی و همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد محقق می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ برپایی میز آموزش چهره به چهره در ایستگاه مترو شهدا، ارائه آموزش در زمینه عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و غیرقابل بازیافت در مناسبت‌های مذهبی در مساجد، مدارس و حسینیه‌ها و کارگاه آموزش حضوری با موضوع مدیریت پسماند و مسابقه نقاشی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دیگر برنامه‌های هفته زمین پاک برشمرد که در این منطقه اجرا می شود.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار