تماس با ما درباره ما

فعالیت 1450 زن سرپرست خانوار در مراکز کوثر/ حمایت شهرداری تهران از زنان زندانی رای باز

مریم اردبیلی با اشاره به فعالیت بیش از 1450 زن سرپرست خانوار در مراکز کوثر، گفت: در برخی از مراکز شهرداری خانم‌های زندانی رای باز به شرط اشتغال می‌توانند در کنار خانواده ادامه محکومیت خود را بگذرانند.
فعالیت 1450 زن سرپرست خانوار در مراکز کوثر  حمایت شهرداری تهران از زنان زندانی رای باز

"مریم اردبیلی" مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری تهران بهشت با اشاره به افتتاح مراکز کوثر در بیستمین شنبه امیدوافتخار، گفت: مراکز کوثر جهت توانمندسازی و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به نحوه جذب بانوان به این مراکز گفت: متقاضیان عمدتا خودشان مراجعه داشتند و یا اینکه به شهرداری معرفی شده‌اند. همه در سامانه زنان سرپرست در اداره کل بانوان ثبت شده‌اند. کسانی که نیازمند فضای کارآفرینی و اشتغال‌زایی هستند به مراکز کوثر معرفی می‌شوند. 

فعالیت 1450 زن سرپرست خانوار در مراکز کوثر

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه 80 مرکز فعال در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند، گفت: حدود هزار و 450 نفر از بانوان سرپرست خانوار مشغول به کار هستند. سال گذشته در ابتدای دوره مدیریت جدید حدود 60 مجموعه کوثر وجود داشت.

اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت این مجموعه یک دهه پیش در تهران ایجاد شده است، افزود: پیش از مدیریت شهری جدید از 60 مرکز، 50 مرکز فعال با ظرفیت 750 نفر فعالیت داشتند. طی یک سال گذشته تعدادی از این مراکز با همکاری شهرداران مناطق در زمینه تخصیص ملک هایی که انجام شده، افزایش یافته است. برای بهینه‌سازی عملکرد اقدامات لازم صورت گرفته است. 

مراکز کوثر وارد خط تولیدهای بومی‌ و حرفه‌ای شده‌اند

وی ادامه داد: مراکز کارآفرینی کوثر که کمترین حقوق قانون وزارت کار را پرداخت می‌کردند و حق بیمه برای بانوان در نظر نمی‌گرفتند، اخطار دریافت کردند. آنها باید سیاست‌های غلط خود را تغییر دهند. در نهایت بهره‌بردار تغییر می‌کند تا کارآفرین جدید بتواند شرایط مناسب را ایجاد کند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه مراکز کوثر وارد خط تولیدهای بومی‌ و حرفه‌ای شده‌اند، گفت: مجموعه‌هایی که در بیستمین شنبه امیدوافتخار افتتاح شد، فضای کار دانش بنیان و خط تولید پیشرفته‌ای دارند. 

حمایت شهرداری تهران از زنان زندانی رای باز

اردبیلی اضافه کرد: در همین مسیر خانم‌های زندانی رای باز مشغول به کار شدند و با ضمانت تعهد خدمت می‌توانند در کنار خانواده، ادامه محکومیت خود را بگذرانند. این بانوان طی ساعاتی در مراکز ما حضور دارند؛ حقوق دریافت می‌کنند و مورد تایید هستند. می‌توانند در کنار خانواده، دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این بانوان کارآفرین خواهند شد، افزود: تعدادی از بانوان که ظرفیت کارآفرینی دارند با شیوه‌هایی در غالب مشاغل خانگی برای آنان در نظر گرفته شده است. برخی از این بانوان که توانایی ایجاد کار و کارگاه برای خود ندارند و یا تمام مراحل کار تولید را نمی‌توانند مدیریت کنند، به مراکز کوثر ارجاع می‌شوند. 

مشاور امور بانوان شهرداری تهران عنوان کرد: در ابتدای کار، فرآیند آموزش برای بانوان صورت می‌گیرد تا در مراکز کوثر بتوانند فعالیت کنند. این افراد پس از مدتی تخصص پیدا می‌کنند و می‌توانند مشاغل بهتری بدست بیاورند. تعدادی از بانوان فعال در مراکز کوثر در حال حاضر کارآفرین هستند و موجبات اشتغال برای عده‌ای ایجاد کرده اند. 

آموزش معطوف به کار در مراکز کوثر وجود دارد

اردبیلی با اشاره به اینکه آموزش معطوف به کار در مراکز کوثر وجود دارد، گفت: با توجه به علاقه‌مدی هایی که در افراد وجود دارد آموزش متناسب با آن داده می‌شود. حقوق بالاتری، متناسب با فعالیت‌شان دریافت می‌کنند.

وی در خصوص توسعه مراکز کوثر گفت: حدود 40 درصد توسعه متراژ در سال گذشته اتفاق افتاده‌ است و تقریبا ظرفیت اشتغال دو برابر شده است. همین مسیر برای سال آینده در نظر گرفته شده‌ است. قرار است املاکی که در مناطق معرفی شده‌اند به بهره‌برداری برسند و فضای اشتغال برای بانوان مهیا شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر