تماس با ما درباره ما

حرکت رو به جلو

روح الله دلیری - مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲
حرکت رو به جلو

به گزارش تهران بهشت، برکسی پوشیده نیست که ویترین (پنجره و نمای بازخورد اقدامات) هر سازمان و نهادی در همه جای دنیا در دستان روابط عمومی آن مجموعه است؛ کاری بس دشوار، تخصصی و حساس که در عین حال دل نشین به حساب می‌آید.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت روابط عمومی‌ها پلی دو سویه بین مردم و رسانه‌ها با مسئولان و بلعکس آن هستند؛ اما این روزها با وجود فضای مجازی (فرصت و تهدید) و الکترونیکی شدن خدمات رسانی به شهروندان وبه تبع آن بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی باید در نظر داشت که اداره کردن روابط عمومی یک سازمان، آن هم سازمانی مانند شهرداری تهران با وجود گستردگی فعالیت ها و کنشگری مداوم رسانه ها، بسیارمتفاوت تر از دهه‌های پیش است.

وجود زیرساخت ها یکی از نیازهای اولیه برای بازتاب این حجم ازفعالیت‌ها و پاسخ دهی مناسب و به موقع از سوی روابط عمومی‌ها است که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر توجه ویژه ای به این موضوع شده و اعتبارات مناسب برای شفاف سازی، آگاهی بخشی و توجه به رسالت اصلی سازمان بوسیله ی فراهم شدن و بسترسازی در این حوزه، اختصاص داده شده است.

این در حالی است که تامین بودجه در حوزه روابط عمومی نه تنها موجب فراهم شدن زیرساخت‌ها برای تولید محتوای معمولی از جمله خبر، کلیپ، موشن گرافی، طراحی و... می‌شود بلکه می‌توان با راه اندازی اپلیکشن‌ها و فناوری‌های هوشمند (DSS سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری)، (Intelligence system ، Smart city)، شهر هوشمند ایجاد کرد.

تهران شهری که با این حجم ترافیک، آلودگی هوا و معضلات دیگر نیاز ویژه ای به هوشمند راهبردی شدن شهر دارد؛ تا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT و IMS) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار، با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، گام های اساسی برداشته شود.

شهر توسعه یافته و پویا شهریست که برنامه‌های اطلاعات محور را در لحظه دریافت، تجزیه و تحلیل و مدیریت می‌کند تا برای شهرداری‌ها و شهروندان این امکان را فراهم آورد که در جهت بهبود کیفیت زندگی خود تصمیمات موثرتری اتخاذ کنند؛ در نتیجه رسیدن به این امر نیازمند اعتبارات، ارتقا رویکرد و کاربست جدیدی است که خوشبختانه در این دوره ازمدیریت شهری با مصوب نمودن ۱٪ از بودجه ، توجه قابل ملاحظه ای به موضوع زیرساخت ها و پیوست های رسانه ای حوزه روابط عمومی صورت گرفته است امید که بتوان پیشرفت چشمگیری در راستای هوشمند شدن کلان شهرتهران صورت داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار