تماس با ما درباره ما

با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد شود

با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد شود

به گزارش "تهران بهشت " صبح امروز دوشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۰- اعضای کمسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر (ناصر امانی و هاشمی تشکری) به همراه سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایستگاه‌های درحال ساخت مترو شهید رضایی واقع در خط ۶ و توحید واقع در خط ۷ بازدید کردند.
در این بازدید سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ایستگاه شهید رضایی، بیان کرد: ایستگاه شهید رضایی سومین ایستگاه در خط ۶ است که در دستور کار افتتاح امسال قرار دارد.
او ادامه داد: این ایستگاه تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد و با یک ماه تأخیر یعنی حدود ۵۰ روز آینده ایستگاه توحید در خط ۷ نیز افتتاح خواهد شد. تجهیزات ایستگاهی اعم از پله برقی، آسانسور و … درحال رسیدن برای نصب است.
افتتاح ۱۳ ایستگاه از خط ۶
به گفته هاشمی؛ مدیریت شهری پنجم از ۲۷ ایستگاه خط ۶ با افتتاح ایستگاه شهید رضایی تاکنون ۱۳ ایستگاه را افتتاح کرده است و باقی ایستگاه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اتمام برسند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه، مدیریت شهری جدید تا پایان سال باید چهار ایستگاه دیگر را به بهره برداری برساند، افزود: اصلی‌ترین مشکلی که زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌ها را به تعویق انداخته موضوع تأمین منابع مالی است. دولت نتوانست آنچه که در بودجه بود را به شهرداری پرداخت کند و برهمین اساس وابستگی ما به اوراق مشارکت بود.
گروکشی سازمان تأمین اجتماعی بر سر پول حمل و نقل عمومی
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وضعیت اوراق مشارکت‌ های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸، توضیح داد: اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ با عاملیت بانک شهر نهایی شده و مقطع به مقطع درحال گذاشتن وثیقه و دریافت پول هستیم.
مناف هاشمی گفت: ۶ ماه می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ در حساب بانک رفاه قرار دارد. شهرداری با این پول می‌توانست اتوبوس‌های بسیاری برای شهر خریداری کند و ایستگاه‌های باقی مانده مترو را به بهره برداری برساند.
او در ادامه اضافه کرد: اما گروکشی میان سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری باعث شده که پول حمل و نقل عمومی در بانک رفاه بماند. باید یک مرجعی در دولت این موضوع را بررسی و با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد کند.
به گفته هاشمی، اگر سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط شهرداری و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر توسط دولت در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه شود می‌توان چشم انداز روشنی در این حوزه داشت.
مشکل قرارداد ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن حل شد
او درباره قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن، توضیح داد: این قرارداد با واگن سازی تهران منعقد شد تا بتوانیم این کارخانه را از حالت تعطیلی بیرون بیاوریم. یک مشکل ضمانتی ملکی و پیش پرداختی داشتیم که هفته گذشته بابت ضمانت ملکی که باید به بانک شهر می‌دادیم یکی از زمین‌های حوزه حمل و نقل را به عنوان ضمانت قرار دادیم. ۲۵ میلیون دلار پول شهرداری نیز که از حدود دو سال گذشته در قالب یک قرارداد قبلی معطل بود، آزاد خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: امیدوارم که طی یک ماه آینده واگن سازی شهر تهران فعال شود و ۱۰۵ واگن در دستورکار قرار گیرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، مناف هاشمی در خصوص بازسازی قطارها نیز گفت: حدود ۳۱ رام قطار پیشین باید بازسازی شود تا به روز شوند.

ارسال نظر