تماس با ما درباره ما

کتابخانه‌ها رایگان کتاب را به خانه شما می‌آورند

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با اجرای طرح پیک کتاب اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری درخواست داده و دریافت کنند.
کتابخانه‌ها رایگان کتاب را به خانه شما می‌آورند

به گزارش تهران بهشت؛ حسین رحمانی‌زاده درباره اجرای طرح «پیک کتاب» در کتابخانه‌های استان زنجان، اظهار کرد: پیک کتاب، از دوران شیوع ویروس کرونا در برخی از کتابخانه‌های استان زنجان اجرا می‌شود و با اجرای این طرح اعضای کتابخانه‌ها می‌توانستند کتاب‌های مورد نظر خود را بدون مراجعه حضوری درخواست داده و دریافت کنند.

وی افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌ها نیز به تبع بسیاری از اماکن خدمات حضوری نداشتند و به دنبال راهی بودیم که خدمات کتابخانه‌ها را ادامه دهیم که با اجرای طرح «پیک کتاب» کتاب‌ها برای اعضا کتابخانه‌ها ارسال می‌شد.

این مسئول تصریح‌ کرد: اطلاعات کل کتابخانه‌های استان در سامانه samanpl.ir موجود است و کاربران می‌توانند کتاب موردنظر را سرچ و از بودن آن اطمینان یابند و بعد از پیدا کردن کتاب می‌توانند با کتابخانه تماس گرفته و درخواست ارسال کتاب داشته باشند.

رحمانی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر نیز «پیک کتاب» به عنوان یک خدمت جدید جاری است و افراد می‌توانند به صورت تلفنی درخواست ارسال کتاب را داشته باشند. همچنین در طرح پیک کتاب، کتاب‌ها به‌صورت رایگان برای متقاضیان ارسال می‌شود.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه پیک کتاب در کتابخانه‌های سهروردی، مهدوی، سیدافضل موسوی، استاد رضا روزبه و کتابخانه‌های الزهرا (س) و علامه طباطبایی ابهر اجرا می‌شود که به دنبال توسعه آن به همه کتابخانه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: درخواست ارسال کتاب از طریق تماس تلفنی است و اعضای کتابخانه‌ها در سامانه samanpl فقط می‌توانند کتاب را رزرو کنند تا به کسی امانت داده نشود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار