تماس با ما درباره ما

فدراسیون جهانی شطرنج بلاروس و روسیه را نقره داغ کرد

فدراسیون جهانی شطرنج بازیکنان روسیه و بلاروس را برای شرکت در مسابقات رسمی محدود کرد.
فدراسیون جهانی شطرنج بلاروس و روسیه را نقره داغ کرد

به گزارش تهران بهشت؛ با توجه به شرایط موجود در جهان بعد از حمله روسیه به اوکراین فدراسیون جهانی شطرنج طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که چهل و چهارمین المپیاد جهانی که یکی از مهمترین و بزرگترین رقابت‌های تیمی در شطرنج به حساب می‌آید در روسیه برگزار نخواهد شد. این مسابقات که در آن تیم‌های ۱۹۰ کشور به مدت دو هفته به رقابت می‌پردازند، قرار بود از ۲۶ جولای تا ۸ آگوست در مسکو برگزار شود.

فدراسیون جهانی درحالی این بیانیه را صادر کرد که آرکادی دورکویچ، رئیس فدراسیون این رشته، فردی روس و صاحب نفوذ است. در جدیدترین اقدام فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) روسیه و بلاروس از میزبانی تمام مسابقات و رویداد‌های رسمی شطرنج منع شده‌اند. همچنین بازیکنان روسیه و بلاروس اجازه به نمایش گذاشتن پرچم ملی در رویداد‌های رسمی و پخش سرود ملی خود را نخواهند داشت.

فیده اعلام کرده تمام قرارداد‌های مالی با شرکت‌های تحریم شده دولت روسیه یا بلاروس را فسخ خواهد کرد. فیده همچنین بیان کرد هرگونه بیانیه عمومی از سوی هر عضو جامعه شطرنج که از اقدام نظامی غیرموجه حمایت می‌کند را محکوم می‌کند.

فدراسیون جهانی شطرنج به دلیل اظهار نظر دو بازیکن روس و حمایت از جنگ اعلام کرده سرگئی کاریاکین و سرگئی شیپوف باید با در کمیسیون اخلاق و انضباطی فدراسیون شطرنج حضور پیدا کنند.

 باتوجه به قدرت بالای روسیه در شطرنج به نظر می‌رسد فیده بر سر این موضوع دچار اختلاف نظر شده است. تصمیم گرفته شده توسط فدراسیون جهانی شطرنج بحث‌برانگیز خواهد بود زیرا این سازمان عمدتاً توسط شرکت‌های اهدایی و حامیان مالی روس حمایت می‌شود.

باید دید آیا فدراسیون جهانی شطرنج می‌تواند سر حرف خود بماند یا خیر؟

ارسال نظر