تماس با ما درباره ما

اخراج اسکوچیچ تنها راه نجات تیم ملی/ چرا به دایی فرصت حضور در جام جهانی را ندهیم؟

اگر قرار است با حضور اسکوچیچ و تیم بهم ریخته او مسابقات خود را به حریفان واگذار کنیم، چه بهتر است که فرصت حضور در جام جهانی قطر را به یک مربی ایرانی بدهیم که خاک این فوتبال را خورده است.
اخراج اسکوچیچ تنها راه نجات تیم ملی  چرا به دایی فرصت حضور در جام جهانی را ندهیم؟

به گزارش تهران بهشت، تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته نتوانست در اولین دیدار دوستانه در راه حضور در جام جهانی موفق باشد. نکته نگران کننده در فاصله ۶ ماه مانده به آغاز جام، افت نسبی و نمایش نه‌چندان خوب بازیکنانی است که هواداران امید داشتند در ترکیب تیم ملی بدرخشند.

در فاصله نزدیک به جام جهانی ایجاد فشار روی بازیکنانی که قرار است با پرچم کشورمان افتخارآفرینی کنند، کار صحیحی نیست اما اگر حالا این نکات گوشزد شود بهتر است تا این نسل با استعداد با عدم اصلاح عیوب وارد مهم‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا شود و آن جا نشود کاری کرد.

همچنین پیش از دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل الجزایر، مصاحبه‌های کوتاهی از بازیکنان در ارتباط با شرایط آماده‌سازی این تیم از شبکه سوم سیما پخش شد که حاکی از نارضایتی گسترده ملی‌پوشان بود. 

در حالی که در پنجره بازی‌های ملی اکثر تیم‌های سه یا چهار بازی دوستانه و رسمی را برگزار کردند، بازی های تدارکاتی تیم ملی یک به یک لغو شد و ایران در نهایت، راهی قطر شد که این روزها آب و هوای گرم این کشور مانع از برگزاری اردوی سایر کشورهای مطرح در قطر شده اما تیم ملی حدود دو هفته بدون برگزاری باز (تا قبل از دیدار با قطر) در این کشور به تمرین پرداخت که با انتقادات زیادی همراه بود.

احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال در ارتباط با شرایط کنونی این تیم گفت: تیم ملی تنها بود؛ الان تنهاتر شده است.

نیش انتقادات سردار آزمون از وضعیت این تیم تیزتر بود و او اظهار کرد: "بدترین برنامه ریزی سال است. دم فدراسیون گرم. برنامه ریزی توپ است! فردا که نتیجه نگیریم، چه کسی را مقصر می‌دانند؟"

مهدی طارمی که تمایل زیادی به گفت‌وگو نداشت، خطاب به تصویربردار تلویزیونی گفت که " از این زمین افتضاح هم فیلم بگیر و نشان بده"!

آقای اسکوچیچ اگر حالا انتقاد نکنیم تا عیوب اصلاح شود بهتر است یا در خلال جام آه و ناله و فغان فشارها را روی بازیکنان افزایش دهد؟ موفقیت شما، موفقیت ماست!

با این حال و با رویه ای که طی شده به نظر می رسد روزها سخت تری پیش روی تیم ملی است و اگر فکر اساسی صورت نگیرد، احتمال اینکه یوزهای ایرانی در جام جهانی متحمل شکست های سنگین شوند دور از انتظار نخواهد بود.

برای جلوگیری از این اتفاق که می تواند روحیه یک ملت را از بین ببرد، بهتر است نگاهی هم به گزینه های داخلی صورت بگیرد. به عنوان مثال علی دایی، شهریار فوتبال ایران که نماد فوتبال کشورمان در عرصه جهانی به شمار می رود، لیاقت آن را دارد تا حضور در یک جام جهانی را تجربه کند.

اگر قرار است با حضور اسکوچیچ و تیم بهم ریخته او مسابقات خود را به حریفان واگذار کنیم، چه بهتر است که فرصت حضور در جام جهانی را به یک مربی ایرانی بدهیم که خاک این فوتبال را خورده و عمرش را برای سربلندی وطن گذاشته است. فضای فعلی تیم ملی حاکی از آن است که بسیاری از بازیکنان تیم ملی رابطه خوبی با اسکوچیچ ندارند و هرج و مرج ایجاد شده قطعا ضربه خواهد زد که اتفاق خوشایندی نخواهد بود.

حضور فردی مثل علی دایی می تواند علاوه بر افزایش روحیه در نزد بازیکنان، به نیمکت تیم ملی هم وزن و اعتبار زیادی ببخشد که خودش پوئن مثبتی محسوب می شود. دایی یکی از نفرات اصلی در مراسم قرعه کشی جام جهانی بود و بزرگان فوتبال دنیا همواره با احترام از شهریار ایران یاد می کنند.

به فاصله چند ماه بعد از جام جهانی، مسابقات جام ملت های آسیا را هم در پیش خواهیم داشت و به نظر می توان به دایی فرصت داد، همان فرصتی که تا به امروز به اسکوچیچ داده شده و انتظار می رود مسئولان امر تا زمان بیشتری از دست نرفته به این موضوع ورود کنند و تیم ملی را نجات بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار