تماس با ما درباره ما

مریم کیشانی فرهانی: استقبال از مسابقات اسکواش غرب آسیا خوب بود

داور و مربی اسکواش گفت: میزبانی مسابقات غرب آسیا نشان دهنده این است که خوشبختانه توجه خوبی نسبت به رشته اسکواش در ایران وجود دارد.
مریم کیشانی فرهانی: استقبال از مسابقات اسکواش غرب آسیا خوب بود

به گزارش تهران بهشت، مریم کیشانی فرهانی، داور و مربی اسکواش درباره برگزاری رقابت‌های قهرمانی اسکواش غرب آسیا به میزبانی تهران اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره از مسابقات کشورهای خوبی حضور داشتند، قطر، عراق و کویت جزو کشورهای سرآمد در رشته اسکواش آنهم در غرب آسیا به شمار می‌روند که استقبال خوبی از مسابقات داشتند. این رقابت ها در واقع بعد از دو سال دوری به دلیل شرایط کرونا برگزار شد که در نهایت هم تیم ایران موفق شد در بخش تیمی عنوان قهرمانی و در بخش انفرادی نیز مقام دومی را کسب کند.

وی در واکنش به این پرسش که آیا از قبل هم این نتیجه را پیش بینی کرده بودید یا خیر؟ گفت: پیش‌بینی نتیجه هر رویدادی کار دشواری است اما از آنجایی که بازیکنان ما در دوران کرونا نیز از همان ابتدا تمرینات خود را به صورت انفرادی پیگیری می‌کردند می‌شد حدس زد که بتوانیم با استفاده از امتیاز میزبانی هم این نتیجه را رقم بزنیم.

داور بین‌المللی اسکواش در ادامه با اشاره به سطح داوری این مسابقات توضیح داد: داوری ها نیز منصفانه بود. داورهایی از استان اصفهان و گیلان داشتیم که واقعا عملکرد قابل قبولی ارائه کردند. بحث و جدل هم همیشه در حوزه داوری وجود دارد. طبیعی است که یکی از راه‌های دفاع بازنده‌ها ایراد از داوری است اما در این رویداد ما شاهد داوری‌های خوبی بودیم.

کیشانی فرهانی در پایان درباره وضعیت رشته اسکواش در ایران و میزان استقبال مردم از این رشته هم گفت: میزبانی اخیر مسابقات غرب آسیا نشان دهنده این است که خوشبختانه توجه خوبی نسبت به رشته اسکواش در ایران وجود دارد. البته ما در این دوره فقط میزبان بخش مسابقات آقایان بودیم و هنوز برای بخش بانوان برنامه ای اعلام نشده و شاید در صورت مشخص شدن برنامه ها میزبانی این بخش را بتوانیم بگیریم. در رابطه با استقبال مردم باید بگویم که چون اسکواش را می‌توانیم جزو رشته‌های لاکچری در نظر بگیریم استقبال کمتر از سایر ورزش‌هاست. برای شروع حداقل یک راکت، یک کفش و توپ لازم است و واقعا هزینه تهیه آنها برای همه مقدور نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار