تماس با ما درباره ما

وقتی مارادونا یک کشور را به هم ریخت!+ تصاویر

دیگو مارادونا سابقه انجام بازی برای تیم کانادایی را دارد.
وقتی مارادونا یک کشور را به هم ریخت!+ تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ نشریه اتلتیک در یک مقاله به بررسی یکی از تجربه‌های جالب دنیای بازی مارادونا پرداخته است. دیگو مارادونا در آخرین روزهای دوران حرفه‌ای‌اش راهی کانادا شد تا برای تورنتو ایتالیا بازی کند. تورنتو ایتالیا در اواسط دهه ۹۰ میلادی در واقع ویترین لیگ بود. پاسکواله فیوکولا، تاجر محلی، مالک این تیم بود که نامش را از جمعیت مهاجران ایتالیایی آن محدوده گرفته بود. فیوکولا در دهه ۶۰ میلادی به تورنتو نقل مکان کرده و در صنعت تعمیر خودرو ثروتمند شده بود. او این باشگاه را در سال ۱۹۹۵ خریداری کرد و جام‌های بزرگی را به دست آورد.

فیوکولا طرفدار تیم شهر ناپل بود که مارادونا در اواسط دهه ۸۰ میلادی جایگاهی خداگونه در آن داشت. او درخشش دیه‌گو را از کانادا به دقت دنبال می‌کرد. دیه‌گو مارادونا برای سال‌ها دور از دسترس تیمی مانند تورنتو ایتالیا بود ولی این باشگاه پس از اخراج او از تیم بوکاجونیورز شانس جذب این فوق‌ستاره را کسب کرد. در آن زمان لالو مارادونا، برادر دیگو عضو تورنتو بود و همین موضوع نقش مهمی در حضور مارادونا در کانادا داشت.

او در دیدار تورنتو ایتالیا مقابل تیم ستارگان لیگ ملی فوتبال کانادا به میدان رفت. از سوت آغاز بازی دو مسئله درباره دیه‌گو مارادونا مشخص بود. اول این که او مارادونا قدیم نبود. حتی برابر تیمی نیمه حرفه‌ای از کانادا هیچ‌یک از حاضران انتظار دوندگی ۷۰ متری از بین مدافعان حریف که باعث شده بود او به جذاب‌ترین بازیکن جهان تبدیل شود را نداشت.

وقتی مارادونا یک کشور را به هم ریخت!/عکس

موضوع دیگر این بود که مشخصا واضح بود که مارادونا حتی در سال‌های پایانی فوتبال نیز می‌تواند فوق‌العاده و مبهوت کننده باشد. مشخص بود که این توانایی هرچند به صورت کم اما در او وجود داشت. کنترل توپ ماهرانه‌اش از بین نرفته بود. تعادل، دید و استعدادش همگی مشخص بود.

مارادونا در نیمه دوم این مسابقه مهارت و استعداد بی‌نظیر خود را نشان داد. او در یک صحنه برای ارسال توپ از نقطه کرنر راهی گوشه زمین شد؛ مارادونا از نقطه کرنر سانتر کرد. به نظر می‌رسید که برای سرزنی در محوطه شش قدم ارسال شده اما ناگهان منحرف شد و در تیر نزدیک فرود آمد. او پائولو را از موقعیتش دور کرده بود. دروازه‌بان برگشت تا در جای درست برای دور کردن توپ تلاش کند اما از دستش خارج شده و به دروازه وارد شد.

وقتی مارادونا یک کشور را به هم ریخت!/عکس

مارادونا حتی شانسی برای جشن گرفتن گلش نداشت چرا که صدها نفر از طرفداران احاطه‌اش کرده بودند. هم‌تیمی‌هایش نیز به سمت او رفتند تا جشن بگیرند اما خیلی زود از سوی اعضای تیم امنیتی دیه‌گو که در کنار او قرار گرفتند و از او در برابر ضربات احتمالی در دایره‌ای انسانی محافظت می‌کردند، دور شدند. چند لحظه بعد وقتی تیم امنیتی و پلیس محلی توانست زمین را پاکسازی کند، مارادونا به سمت جمعیت تعظیم کرد.

او ۱۰ دقیقه بعد زمین را ترک کرد و به سمت نیمکت رفت و لویی فیوکولا، پسر مالک باشگاه، که از هر نظر در رده آخر چارت باشگاه قرار داشت آماده بود تا جایش را بگیرد.

پاسکواله، پدر لویی، با خنده می‌گوید:« دیه‌گو پیش از آن در رختکن به من گفت که اگر برنده شدیم، من را تعویض کن و پیش از پایان بازی به لویی بازی بده. بنابراین همین کار را کردیم و پسر من جانشین دیه‌گو مارادونا شد!»

وقتی مارادونا یک کشور را به هم ریخت!/عکس

ترجمه: سایت هفت یک

انتهای پیام

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار