تماس با ما درباره ما

یاغی سرخ‌ها در فکر شکستن یک رکورد تاریخی

مهاجمی که برای استقلال گل می‌زد سرانجام پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد.
یاغی سرخ‌ها در فکر شکستن یک رکورد تاریخی

به گزارش تهران بهشت، سرانجام در بازی پرسپولیس با مس رفسنجان انتظارها به پایان رسید و شیخ دیاباته برای نخستین‌بار با پیراهن قرمز در لیگ برتر به میدان رفت. این بازیکن که پیشتر در استقلال توپ می‌زد و یک‌بار آقای گل لیگ شده بود، امیدوار است که آمار خوب خود را در دیگر تیم تهرانی تکرار کند.

دیاباته به دنبال عبور از فونیکه و توره

فونیکه‌سی مهاجم مالیایی سابق صنعت نفت آبادان در ۳۲ بازی برای این تیم ۲۰ گل زد و بین بازیکنانی که حداقل ۳۰ بازی در لیگ برتر انجام دادند با متوسط ۰.۶۲ گل در هر مسابقه بهترین آمار را دارد. پس از این بازیکن، ابراهیم توره مهاجم سنگالی سابق پیکان، پرسپولیس و سپاهان جای دارد. این بازیکن در ۹۸ بازی ۶۰ گل زد و میانگین ۰.۶۱ گل در هر مسابقه را دارد.

رتبه سوم این رده‌بندی به شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال و حال حاضر پرسپولیس اختصاص دارد. این بازیکن با احتساب بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان ۳۴ بازی در لیگ برتر به میدان رفته که ۱۷ بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است و میانگین ۰.۵ گل در هر مسابقه دارد. دیاباته چه در زمان حضور در استقلال و چه از زمان پیوستن به پرسپولیس دیدارهای زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد یا حضور کامل در بازی نداشت. این بازیکن به طور متوسط هر ۱۲۸ دقیقه یک گل زده و در صورت حفظ این روند می تواند امیدوار باشد که از توره و فونیکه‌سی سبقت بگیرد البته این مهاجم اهل مالی رقیب قدرتمندی مثل یورگن لوکادیا دارد که به خوبی در ترکیب پرسپولیس جا افتاده و شیخ برای حضور در جمع ۱۱ نفر اصلی مسیر سختی در پیش دارد.

اضافه شدن شیخ به گزینه‌های پنالتی زدن پرسپولیس

شیخ دیاباته یکی از بازیکنانی است که آمار گل کردن ۱۰۰درصدی پنالتی را در لیگ برتر دارد. این بازیکن هر ۳ پنالتی که در استقلال در لیگ پشت توپ قرار گرفته بود را تبدیل به گل کرد و می تواند این آمار را در پرسپولیس بهبود بخشد. پرسپولیس که تنها شکست فصلش با از دست دادن پنالتی توسط مهدی ترابی مقابل تراکتور رقم خورد، حالا پنالتی‌زنان خوبی را در ترکیب خود می‌بیند. یورگن لوکادیا هر ۲ پنالتی خود را به گل تبدیل کرده و گیورگی گولسیانی هم آمار خوبی در پنالتی زدن در سپاهان، نساجی و ذوب‌آهن داشته است.

بین بازیکنانی که رکورد گل کردن ۱۰۰ درصدی پنالتی را دارند تنها ۸ بازیکن هستند که حداقل ۵ پنالتی زدند و دیاباته اگر بتواند ۲ پنالتی دیگر را تبدیل به گل کند نام خود را به این فهرست اضافه خواهد کرد. دیاباته از ۹ پنالتی که در مجموع تمام رقابت‌ها برای استقلال زد، ۸ پنالتی‌اش وارد دروازه حریفان شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار