تماس با ما درباره ما

در این جام جهانی دروازه بان تعویضی دو برابر دروازه بان اصلی گل خورد!+عکس

در جام جهانی ۱۹۷۴ دروازه بانی در ۲۰ دقیقه ۳ گل خورد و مربی را مجبور به تعویض کرد اما جایگزین وی دو برابر گل خورد تا باخت تاریخی ۹-۰ برای زئیر ثبت شود!
در این جام جهانی دروازه بان تعویضی دو برابر دروازه بان اصلی گل خورد!+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ تعویض قانونی در فوتبال است که به سرمربی یک تیم فرصتی می‌دهد تا از همه ظرفیت‌های تیمش استفاده کرده تا شرایط مسابقه را تغییر دهد. بنابراین غالبا بیشتر تعویض‌ها روی عملکرد تیم تاثیر مثبت می‌گذارد و باعث بهبودی شرایط می‌شود. ولی آیا همه‌ی تعویض‌ها به بالا رفتن کیفیت تیم کمک می‌کند؟

هر چه قدر سرمربی یک تیم از سواد فوتبالی بالایی برخوردار باشد، باز هم گاهی اشتباهاتی می‌کند و با تعویض‌هایش شرایط مسابقه را سخت می‌کند. حال اگر این اشتباهات در بزرگترین تورنمت فوتبالی اتفاق بیافتد، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به آن تیم بزند.

در جام جهانی ۱۹۷۴ کشوری از آفریقای مرکزی به نام زئیر توانست در این مسابقات شرکت کرد. زئیر که یکی از تیم‌های ناموفق این جام بود و هر سه مسابقه خود را باخت تا با صفر امتیاز از جام جهانی خداحافظی کرد. اما زئیر یک رکورد منحصر به فردی از خود به جا گذاشت. تیم ملی زئیر در بازی با یوگوسلاوی ۹ گل خورد و یکی از سنگین‌ترین شکست‌های جام جهانی را رقم زد.

3614261

در این مسابقه موآمپا کازادی از همان دقایق ابتدایی در دروازه تیم ملی زئیر قرار گرفت ولی نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد و پس از دریافت ۳ گل در ۲۰ دقیقه تعویض شد. کازادی به نخستین دروازه‌بانی تبدیل شد که به دلیلی به جز مصدومیت از ترکیب تیمش بیرون رفت. پس از کازادی، دیمبی توبیلاندو جانشین وی شد ولی او هم نتوانست مانع گلزنی یوگوسلاوها شود. پس از ورود توبیلاندو به زمین مسابقه زئیر ۶ گل دیگر دریافت کرد تا این تعویض بدترین تعویض جام جهانی لقب گیرد.

البته در بازی رده بندی جام جهانی ۱۹۹۴ نیکولوف به جای میهایلوف دروازه‌بان بلغارستان وارد زمین شد. بلغارستان پیش از حضور نیکولوف ۴ گل دریافت کرده بود، ولی پس از حضور وی دیگر دروازه بلغارستان باز نشد تا همچنان بدترین تعویض تاریخ جام جهانی متعلق به تیم ملی زئیر باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار