تماس با ما درباره ما

آشنایی با دو بازیکن منحصر به فرد تاریخ جام جهانی +عکس

در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال تنها دو بازیکن هستند که قبل و بعد از جنگ جهانی دوم در جام جهانی حاضر شدند و از این نظر منحصر به فرد هستند.
آشنایی با دو بازیکن منحصر به فرد تاریخ جام جهانی +عکس

به گزارش تهران بهشت؛ اریک نیلسن از سوئد و آلفرد بیکل معروف به فردی بیکل از سوئیس تنها بازیکنانی هستند که قبل و بعد از جنگ جهانی دوم در جام جهانی حاضر شدند؛ در دو جام جهانی ۱۹۳۸ و ۱۹۵۰. ( دوره‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ جام جهانی، به دلیل جنگ جهانی دوم برگزار نشد. جام جهانی ۱۹۴۲ قرار بود تا در کشور آلمان برگزار شود.

این خبر در بیست و سومین سالگرد فیفا در سال ۱۹۳۶ و در برلین اعلام شده بود. اما جنگ جهانی در سال ۱۹۳۹ آغاز شد و تا سال ۱۹۴۵ طول کشید و به همین دلیل میزبانی آلمان منتفی شد. در ژوئن سال ۱۹۳۹، قرار شد برزیل میزبان رقابت‌ها باشد هرچند که با گسترش جنگ جهانی، برگزاری مسابقات منتفی شد آنهم در حالی که حتی میزبان رقابت‌ها هم مشخص نشده بود. بعد از پایان جنگ جهانی نیز، مسابقات سال ۱۹۴۶ به دلیل خرابی‌های حاصل از جنگ، برگزار نشد .)

این دو تعطیلی باعث شد برخی بازیکنان که در جامهای جهانی قبل از جنگ جهانی بازی کرده بودند از دنیای فوتبال خداحافظی کنند اما دو بازیکن این شانس را داشتند که در اواخر دوران بازی ملی خود بار دیگر در جام جهانی حضور پیدا کرده و نام خود را جاودانه کنند؛ اریک نیلسن از سوئد و آلفرد بیکل معروف به فردی بیکل از سوئیس.

483107_309

 

اریک نیلسن  (۱۹۱۶-۱۹۹۵) مدافع چپ فقید تیم ملی سوئد در سالهای ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۲ بود که در ۵۷ بازی ملی موفق به گلزنی نشد. وی در دوران بازی در تیم ملی سوئد در تورنمنت های مهمی چون جام های جهانی ۱۹۳۸ و ۱۹۵۰ و المپیک ۱۹۴۸ لندن بازی کرد.

مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن و نایب قهرمانی جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد بزرگترین افتخارات تیم ملی فوتبال سوئد است که نیلسن در قهرمانی المپیک عضو تیم ملی سوئد بود. وی در جام جهانی ۱۹۳۸ نیز با سوئد به مقام چهارم رسید.

 تیم ملی سوئد تاکنون ۱۱ بار در جام جهانی حضور داشته است که ۴ بار آن را موفق به حضور در جمع ۴ تیم نهایی شده است. سوئد در سال ۱۹۵۸ که میزبان رقابتها بود تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت اما در فینال مغلوب برزیل شد. ۲ مقام سومی و یک مقام چهارمی نیز از دیگر افتخارات این تیم است.

۱۹۳۸-  مقام چهارم

۱۹۵۰-  مقام سوم

۱۹۵۸-  نایب قهرمان

۱۹۹۴-  مقام سوم

483106_759

 

آلفرد بیکل  معروف به فردی بیکل (۱۹۱۸-۱۹۹۹) مهاجم فقید تیم ملی سوئیس است که همانند نیلسن افتخار حضور در دو جام جهانی قبل و بعد از جام جهانی را دارد. بیکل در طول ۱۸ سال بازی برای سوئیس (۱۹۳۶ تا ۱۹۵۴) در ۷۱ بازی ملی ۱۵ گل زد. وی از یک حیث دیگر در جام جهانی رکورددار است؛ طولانی ترین زمان بین دو مسابقه در جام جهانی( ۱۲ سال و ۱۳ روز). وی در دیدار برابر آلمان در جام جهانی ۱۹۳۸ که به برتری ۴-۲ سوئیس انجامید زننده یکی از گل های سوئیس بود.

تیم ملی سوئیس هم تاکنون ۱۱ بار به جام جهانی صعود کرده است که صعود به یک چهارم نهایی سه جام جهانی ۱۹۳۴، ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ تنها افتخارات این تیم است. سوئیس در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه G با تیمهای برزیل، صربستان و کامرون همگروه است و امیدوار است با سرمربیگری اوتمار هیتزفیلد نتیجه بهتری در این جام بگیرد.

یک نکته جالب درباره تیم ملی سوئیس این است که در سال ۱۹۲۰ یک دروازه‌بان ایرانی به نام حسین‌علی‌خان سردار در بازی برابر تیم ملی فوتبال فرانسه برای سوئیس به میدان رفت!

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار