تماس با ما درباره ما

کاپ جام جهانی توسط یک "سگ" پیدا شد!+تصاویر

پیدا شدن کاپ جام جهانی توسط یک سگ اتفاقی بود که انگلیس را پیش از آغاز جام جهانی ۱۹۶۶ از یک رسوایی بزرگ در بخش امنیت نجات داد.
کاپ جام جهانی توسط یک  سگ  پیدا شد!+تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ پیش از آغاز جام جهانی ۱۹۶۶ در کشور انگلیس مسوولان ورزش این کشور از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درخواست نمایش کاپ اصلی این مسابقات را در موزه داشتند. اتحادیه فوتبال انگلیس درخواست نمایش این جام را برای رونمایی از آن در سالن مرکزی، وست مینستر داده بود.

برای پذیرش این درخواست از سوی فیفا، انگلیسی‌هان تعهد کتبی دادند که کاپ را در ویترین شیشه‌ای و با تدابیر کامل امنیتی در نمایشگاه تمبر رونمایی شود. اما شرایط بر وفق مراد انگلیسی‌های مغرور پیش نرفت و سرقت کاپ اصلی مسابقات این کشور را در معرض یک رسوایی امنیتی بزرگ قرار داد.

سگی که انگلیس را از یک رسوایی نجات داد

سرقتی که با واکنش‌های مختلف همراه شد و حتی برزیلی‌ها به طعنه گفتند که دزدان این کشور فوتبال را دوست دارند. این واکنش‌ها در حالی بود که انگلیسی‌ها در ابتدا سعی داشتند این سرقت را کم اهمیت جلوه دهند اما فشار جهانی آنان را در یک بحران پلیسی قرار داد. بحرانی که حتی برای حل آن از بهترین کاراگاهان آن زمان انگلیس استفاده شد اما تمام تلاش‌ها ناموفق بود.

این جام در حالی به سرقت رفت که در طول مدت نمایش ۲ نفر از بهترین ماموران امنیتی انگلیس از آن محافظت می‌کردند.

سگی که انگلیس را از یک رسوایی نجات داد

سیسیل ریچاردسون، رئیس نمایشگاه تمبر در این خصوص به رسانه‌ها گفته بود:  دستورالعمل این بود که کاپ باید تحت نظارت شخصی باشد. ما دو نگهبان داشتیم که همیشه در کنار آن ایستاده بودند. وقتی سالن به روی عموم بسته شد، فشار امنیتی چندان جدی تلقی نمی‌شد و این فرصت مناسبی برای ربودن آن توسط سارقان بود.

تلاش ماموران امنیتی برای یافتن کاپ به اندازه‌ای کلافه کننده و بی‌نتیجه بود که  پاترسون، افسر ارشد پیشگیری از جرم، ادعا کرد:  در پلیس متروپولیتن ما باهوش‌ترین کارآگاهان را داریم اما ردی از سارقان وجود ندارد. حتی برای کسانی که ردی از سارقان داشته باشند جوایز مختلفی تعیین کردیم اما این جوایز نیز موثر نیفتاد.

ناامیدی ماموران امنیتی انگلیس از یافتن جام در حالی بود که به یکباره اتفاقی عجیبی رخ داد که همگان را متحیر کرد. کوبرت یکی از شهروندان انگلیسی در کنار ویلا با سگی به نام «پیکلز» در حال گردش بود. سگ او متوجه یک بسته مشکوک در زیر بوته‌های اطراف ویلا می‌شود این موجب کنجکاوی کوبرت شد.   بسته در ابتدا برای صاحب سگ ناشناخته بود اما زمانی که وی علامت برزیل ۱۹۶۲ (قهرمان جام) را دید به واقعیت پی برد.  

کوبرت و پیکلز یک‌شبه قهرمان شدند و حتی سگ کوبرت از سوی  سرهنگ الکساندر از مقامات ارشد نظامی انگلیس لقب Dogs Trust گرفت. جوایز زیادی به کوبرت و سگ وی تعلق گرفت. در مراسمی که برای تقدیر از این سگ در هتل «کنزینگتون» برگزار شد این جوایز به آنان داده شد. وی همچنین برای ملاقات با تیم قهرمان انگلیس مجوز گرفت.

سگی که انگلیس را از یک رسوایی نجات داد

 

 

 

ارسال نظر