تماس با ما درباره ما

این 7 تیم در حسرت جام جهانی 2022 ماندند!

در بین تیم های مطرح و شناخته شده دنیای فوتبال، ۷ تیم نتوانستند جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کنند و باید از تلویزیون دیدارهای این رویداد مهم را تماشا کنند.
این 7 تیم در حسرت جام جهانی 2022 ماندند!

به گزارش تهران بهشت؛ در هر دوره از جام جهانی برخی از تیم های بزرگ حضور ندارند و قطر ۲۰۲۲ نیز برخی از این حیث مستثنی نیست. در طول تاریخ، فقط تیم ملی برزیل، همیشه حضور داشته است. در حالی که تیم های دیگر، حتی تیم هایی که قبلا جام جهانی را برده بودند، نیز بارها تلخی ناکامی در راهیابی به جام جهانی را تجربه کرده اند.

«الجزیره» در گزارشی با این موضوع هفت تیم برتر غایب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بر اساس رده بندی فیفا که در تاریخ ۶ اکتبر صادر شد، اشاره کرده است.

تیم ملی ایتالیا

غیبت تیم ملی ایتالیا در جام جهانی قطر بارزترین غیبت نه تنها برای هواداران آتزوری، بلکه برای همه فوتبالدوستان است، به خصوص که این دومین بار - متوالی - پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اتفاق می افتد. تیم ملی ایتالیا پیش از این ۱۸ بار در جام جهانی شرکت کرده بود و ۳ نسخه از آن را در مسابقات ۱۹۳۰، ۱۹۵۸ و ۲۰۱۸ و چهارمی در قطر را از دست داد.

تیم ملی ایتالیا از نظر تعداد قهرمانی در جام جهانی، ۴ بار، به طور مساوی با آلمان، در رتبه دوم قرار دارد، و در سال های ۱۹۳۴، ۱۹۳۸، ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶ قهرمان شده است. این تیم اکنون با کسب ۱۷۲۶.۱۴ امتیاز در جایگاه ششم جهان قرار دارد.

تیم ملی ایتالیا در حالی که دو فرصت صعود داشت از راه یابی به جام جهانی قطر بازماند. در اولین فرصت، صدر جدول گروه C را به سود سوئیس واگذار کرد. جورجینو بازیکن ایتالیا در دو دیدار رفت و برگشت مقابل ایتالیا، پنالتی خود را از دست داد و گل کردن یکی از آنها برای بازگشت ایتالیا به جام جهانی کافی بود. دومین فرصت، مرحله پلی آف بود. تیم ملی ایتالیا در این مرحله از مقدونیه شمالی با گل دیرهنگام الکساندر ترایکوفسکی در وقت های تلف شده، شکست خورد.

تیم ملی کلمبیا

تیم ملی کلمبیا با امتیاز ۱۶۱۱.۰۴ در رده هفدهم رده بندی فیفا قرار دارد. کلمبیا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد، اما پیش از این، ۶ بار در جام جهانی حاضر شده بود که ۳ بار در مرحله گروهی (۱۹۶۲-۱۹۹۴ -۱۹۹۸) حذف شد.

در سه مورد دیگر، کلمبیا دو بار (۱۹۹۰-۲۰۱۸) به مرحله یک هشتم نهایی رسید و بهترین دستاورد آن صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. کلمبیا برای حضور در پلی آف جهانی به یک امتیاز نیاز داشت، اما با کسب رتبه ششم در مسابقات مقدماتی آمریکای لاتین موفق به این کار نشد.

کلمبیا از ۱۸ بازی تنها ۲۳ امتیاز کسب کرد، در ۵ بازی پیروز شد، ۸ بار مساوی کرد و ۵ بازی دیگر را از دست داد و جایگاه پنجم را به نفع تیم پرو از دست داد.

۷ تیمی که در حسرت جام جهانی ماندند/ حریف تیم ملی ایران هم هست!

تیم ملی پرو

تیم ملی پرو در رده بیست و سوم رده بندی «فیفا» قرار دارد و امتیاز ۱۵۶.۰۱ را به خود اختصاص داده است. ضربات پنالتی مانع از راه یابی تیم پرو به قطر شد . این تیم در مرحله پلی آف مقابل استرالیا در ورزشگاه احمد بن علی قطر بازی کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد.

تیم ملی پرو پس از کسب رتبه پنجم در مسابقات انتخابی آمریکای لاتین، با ۲۴ امتیاز و دو امتیاز کمتر از اکوادور که چهارم شد، در بازی پلی آف جهان شرکت کرد. این تیم ۵ بار در جام جهانی شرکت کرد که در چهار دوره در مرحله گروهی (۱۹۳۰-۱۹۷۸-۱۹۸۲ -۲۰۱۸) حذف شد.

در جام جهانی ۱۹۷۰، تیم ملی پرو پس از کسب مقام دوم در گروهی که شامل آلمان، بلغارستان و مراکش بود، به مرحله یک چهارم نهایی رسید و سپس با دو گل به برزیل باخت.

تیم ملی سوئد

تیم ملی سوئد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق نشد جایی برای خود رزرو کند تا برای دهمین بار جام جهانی را از دست بدهد و به حضور در ۱۲ نسخه بسنده کند. این ناکامی پس از آن رخ داد که سوئد پس از اسپانیا در جایگاه دوم گروه دو در مسابقات مقدماتی جام جهانی اروپا قرار گرفت. این تیم در دیدارهای پلی آف، در نیمه نهایی جمهوری چک را شکست داد، اما سپس با دو گل بی پاسخ مغلوب لهستان شد.

بهترین دستاورد برای تیم ملی سوئد نایب قهرمانی آن در جام جهانی ۱۹۵۸ بود. همچنین این تیم دو بار در جام جهانی ۱۹۵۰ و ۱۹۹۴ به مقام سوم و یک بار در سال ۱۹۳۸دبه مقام چهارم دست یافت. سوئد با امتیاز ۱۵۵۳.۳۳ در رده بیست و پنجم رنکینگ جهانی فیفا قرار دارد.

۷ تیمی که در حسرت جام جهانی ماندند/ حریف تیم ملی ایران هم هست!

تیم ملی اوکراین

اوکراین با امتیاز ۱۵۳۶.۹۹ در رده ۲۷ جهان قرار دارد. تیم ملی اوکراین در رقابت های مقدماتی جام جهانی اروپا تنها ۱۲ امتیاز کسب کرد و پس از فرانسه در رده دوم گروه D قرار گرفت تا راهی پلی آف اروپا شود. در نیمه نهایی، اوکراین با نتیجه ۳-۱ اسکاتلند را شکست داد، اما در آخرین دیدار مقابل ولز با گل به خودی «آندری یارمولنکو»، شکست خورد.

اوکراین تنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان حضور داشت که با توجه به اینکه اولین تجربه جام جهانی آن بود، اما با صعود به مرحله یک چهارم نهایی نتایج قابل توجهی کسب کرد. این تیم جام جهانی آلمان را با باخت سنگین ۴- ۰ مقابل اسپانیا آغاز کرد تا اینکه با نتیجه ۴- ۰ عربستان را شکست داد و در مقابل تونس ۱ بر صفر به پیروزی رسید. سپس در مرحله یک هشتم نهایی، اوکراین با تساوی بدون گل، سوئیس را در ضربات پنالتی شکست داد و پس از آن در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ایتالیا شد.

تیم ملی شیلی

شیلی با وجود اینکه با ۱۵۰۹.۶۱ امتیاز در رده بیست و نهم جهان قرار دارد، برای دومین بار متوالی جام جهانی را از دست می دهد. این تیم ۹ بار در جام جهانی شرکت کرد که بهترین دستاورد آن مقام سومی در جام جهانی ۱۹۶۲ بود که در این کشور برگزار شد. شیلی در این دوره در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴ - ۲ از برزیل شکست خورد و در بازی رده بندی با شکست یوگسلاوی سوم شد.

می توان گفت تیم ملی برزیل برای همتای شیلیایی خود در جام جهانی یک گربه سیاه محسوب می شود. زیرا شیلی در مرحله یک هشتم نهایی نسخه های ۱۹۹۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ توسط برزیل حذف شده است. تیم ملی شیلی در ادامه حضور خود (۱۹۳۰-۱۹۵۰-۱۹۶۶-۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ ) نتوانست از مرحله گروهی عبور کند. این تیم با کسب ۱۹ امتیاز که از پنج برد، ۴ تساوی و ۹ باخت به دست آورد، در مسابقات انتخابی آمریکای لاتین برای جام جهانی قطر در رده هفتم قرار گرفت‌.

۷ تیمی که در حسرت جام جهانی ماندند/ حریف تیم ملی ایران هم هست!

تیم ملی نیجریه

قانون گل های زده خارج از خانه مانع از سفر تیم ملی نیجریه به قطر شد و تیم ملی غنا توانست در دور سرنوشت ساز رقابت های انتخابی آفریقا به برتری برسد تا « عقاب ها»به ۶ حضور در جام جهانی بسنده کنند. نیجریه در نسخه های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ به یک هشتم نهایی رسید و در همه آنها به تیم های اروپایی شکست خورد: ایتالیا، دانمارک و فرانسه.

در سه حضور دیگر، تیم «عقاب ها» افتخار صعود به جام جهانی را داشت و در هر سه دوره در مرحله گروهی حذف شد. نیجریه در حال حاضر با ۱۴۹۸.۴۷ امتیاز پس از افت ۶.۲۳ امتیازی نسبت به رده بندی قبلی در رده ۳۲ رده بندی جهانی قرار دارد.

نیجریه حریف اول تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود که جدال دو تیم در نهایت با تساوی به پایان رسید.

 

 

 

ارسال نظر