تماس با ما درباره ما

4 چهره متفاوت و خارق العاده در جام جهانی قطر+تصاویر

چندین بازیکن از جمله سون هیونگ مین، یوشکو گواردیول، الیس اسکیری و علیرضا بیرانوند با پوشش غیرعادی صورت در طول مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ دیده شده‌اند.
4 چهره متفاوت و خارق العاده در جام جهانی قطر+تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ در طول بازی‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ برخی از بازیکنان با ماسک در زمین بازی دیده شده‌اند که شاید علت آن سوال‌برانگیز شده باشد. برخی افراد ماسک‌های این بازیکنان را با ماسک «هانیبال لکتر» (قاتل زنجیره‌ای و شخصیتی تخیلی که نقش آن را در فیلم «سکوت بره‌ها» آنتونی هاپکینز بازی کرده است) و نیز شخصیت اصلی فیلم «شبح اپرا» مقایسه کرده‌اند، اما ماسک‌های عجیبی که بازیکنان در زمین‌ فوتبال در بازی‌های جام جهانی قطر به چهره زده‌اند، از روی مدگرایی آنها نیست، بلکه ابزارهای محافظ با فناوری پیشرفته هستند.

تصاویر | بازیکنانی با تصویر قاتل زنجیره‌ای در جام جهانی قطر۲۰۲۲

این ماسک‌ها از موادی مانند پلی‌کربنات ساخته شده‌اند و از ورزشکارانی محافظت می‌کنند که دچار آسیب‌ از ناحیه صورت شده‌اند و تضمین می‌کنند که می‌توانند بدون آسیب بیشتر بازی کنند. برخی از آنها به صورت سه‌بعدی پرینت می‌شوند تا دقیقاً با اسکن خطوط صورت هر ورزشکار مطابقت داشته باشند.

برای مثال یوشکو گواردیول ۲۰ ساله، پسر طلایی فوتبال کرواسی، در  اولین دیدار در گروه F مقابل مراکش و دوباره در مقابل کانادا، ماسک مشکی خاصی بر چهره داشت.

مدافع میانی باشگاه فوتبال آربی لایپزیگ که پس از برخورد با هم‌تیمی‌اش ویلی اوربان در یک مسابقه در اوایل ماه جاری زمین را ترک کرد، در اسکن‌ها مشخص شد که بینی‌اش شکسته و از ناحیه صورت و چشم آسیب‌های جزئی دیده است. گواردیول تصمیم گرفت از ماسک استفاده کند تا از آسیب بیشتر بر حذر بماند.

تصاویر | بازیکنانی با تصویر قاتل زنجیره‌ای در جام جهانی قطر۲۰۲۲ یوشکو گواردیول از کرواسی در دیدار مقابل کانادا

برخورد مشابهی در زمین باعث شد که سون هیونگ مین ۳۰ ساله بازیکن کره جنوبی در جریان پیروزی در لیگ قهرمانان در اول نوامبر دچار شکستگی حفره چشم شود. ستاره تاتنهام هاتسپر با شانه شانسل امببا، مدافع مارسی برخورد کرد و باعث شد تا او بلافاصله از زمین مسابقه خارج شود.

سون اکنون از ماسک فیبر کربن مشکی استفاده می‌کند. این ماسک از مواد باکیفیتی ساخته شده که وقتی روی صورت گذاشته می‌شود سبک است، و در عین حال جنس سخت و مقاومی دارد که می‌تواند از صورت در برابر ضربه محافظت کند. سون می‌گوید «از اینکه این ماسک خیلی سبک‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم شگفت‌زده شدم.»

تصاویر | بازیکنانی با تصویر قاتل زنجیره‌ای در جام جهانی قطر۲۰۲۲ سون هیونگ مین از کره جنوبی

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ۳۰ ساله تیم ملی ایران نیز پس از آسیب‌دیدگی از ناحیه صورت مقابل انگلیس ماسکی بر چهره‌اش زد. بیرانوند در این بازی که هم‌تیمی‌اش مجید حسینی به‌جای او وارد بازی شد و بازی را با شکست ۶ بر ۲ به انگلیس واگذار کردند، از ناحیه صورت و بینی آسیب جدی دید.

الیس اسکیری ۲۷ ساله از تونس نیز هنگام رویارویی با دانمارک و استرالیا در بازی‌های گروه D ماسک به چهره زد. هافبک اف سی کلن در اواخر اکتبر پس از شکستگی و آسیب‌دیدگی از ناحیه گونه برای محافظت بیشتر از ماسک استفاده می‌کند.

تصاویر | بازیکنانی با تصویر قاتل زنجیره‌ای در جام جهانی قطر۲۰۲۲ الیس سخیری در جریان باخت تونس به استرالیا 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار