تماس با ما درباره ما

برزیل پرافتخاترین تیم جهان تا 4 سال دیگر!

حذف و غیبت ۲ قهرمان ادوار جام جهانی موجب شد تا سلسائو برای چهار سال دیگر عنوان پرافتخارترین تیم جهان را یدک بکشد.
برزیل پرافتخاترین تیم جهان تا 4 سال دیگر!

به گزارش تهران بهشت؛ در بیست و یک دوره گذشته جام جهانی فوتبال هشت کشور برزیل، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اروگوئه، آرژانتین، اسپانیا و انگلیس موفق به فتح کاپ زرین مسابقات شدند. برزیل با پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ادوار جام جهانی به شمار می‌رود. این تیم در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ موفق به برگزاری جشن قهرمانی شده است.

بعد از تیم برزیل ۲ کشور ایتالیا و آلمان با کسب چهار عنوان قهرمانی در جایگاه دوم قرار دارند. تیم‌های فرانسه، اروگوئه و آرژانتین ۲ عنوان قهرمانی کسب کرده و انگلیس و اسپانیا نیز یک بار موفق به فتح بالاترین قله فوتبال جهان شدند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر زمان مناسبی برای رسیدن ایتالیا و آلمان به رکورد برزیل بود اما این ۲ تیم نتوانستند از آن استفاده کنند. ایتالیا در دور مقدماتی مسابقات جام با شکست در برابر مقدونیه حذف شد و تیم آلمان در دور گروهی جام جهانی پایین‌تر از ژاپن و اسپانیا قرار گرفت. عدم صعود ایتالیا و حذف آلمان این فرصت را به برزیل داد تا بتواند برای چهار سال دیگر عنوان پرافتخارترین تیم جهان را یدک بکشد.

البته این تیم به مرحله حذفی صعود کرده و شانس رسیدن به فینال و عنوان قهرمانی را دارد. برزیل در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف کره‌جنوبی نماینده آسیا برود.

در جام جهانی قطر تیم‌های آرژانیتن و فرانسه این شانس را خواهند داشت تا برای سومین عنوان قهرمانی تلاش کنند و تیم انگلیس و اسپانیا نیز با صعود به مرحله حذفی می‌توانند مدعی جام باشند. آرژانتین با استرالیا و فرانسه با لهستان دیدار خواهد کرد. حریف انگلیس در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم سنگال است و اسپانیا با مراکش نماینده قدرتمند آفریقا روبرو خواهد شد.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار