تماس با ما درباره ما

ایران دومین تیم ضعیف بین تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی بود

صعود ۳ تیم آسیایی به دور حذفی جام جهانی باعث شد تا فشارها روی کارلوس کی‌روش بیشتر شود.
ایران دومین تیم ضعیف بین تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی بود

به گزارش تهران بهشت؛ تیم ملی در جام جهانی عملکرد خوبی نداشت و در شبی که می‌توانست با یک تساوی تاریخ سازی کند، مقابل آمریکا شکست خورد و از صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی جا ماند. قرارداد کارلوس کی‌روش بعد از دیدار مقابل آمریکا به پایان رسید و هنوز تکلیف جدایی با تمدید قرارداد با او مشخص نیست. فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده و معلوم نیست برای آینده چه برنامه دارد.

این درحالیست که جام ملت‌های آسیا نزدیک است و تیم ملی باید خیلی زود کارش را برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها شروع کند. اتفاقی که نیازمند برنامه ریزی درست و البته تصمیم گیری‌های کارشناسانه است. بعد از حذف تیم ملی انتقادات از کی‌روش زیاد شد و حتی خیلی‌ها از فدراسیون فوتبال به خاطر بازگرداندن او انتقاد کردند. خیلی از مردم ایران معتقدند با کی‌روش آینده خوبی نخواهیم داشت و نمی‌شود با این وضعیت به جام ملت‌های آسیا و درخشش تیم ملی در آن رقابت‌ها خوشبین بود.

به غیر از قطر که با ۳ شکست از جام جهانی کنار رفت، ایران دومین تیم ضعیف بین تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی بود. استرالیا موفق شد با شکست دانمارک راهی دور بعدی شود. ژاپن در گروه مرگ جام جهانی و با شکست آلمان و اسپانیا که مجموعا ۵ بار قهرمان دنیا شدند، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد و ژرمن‌ها را به خانه فرستاد. کره جنوبی هم در یک بازی دراماتیک موفق شد پرتغال قدرتمند را شکست دهد و حالا این تیم هم یکی از حاضرین در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی خواهد بود.

نه تنها حضور این ۳ تیم در بین ۱۶ تیم برتر جهان زنگ خطر را برای فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا به صدا درآورده، بلکه صعود این تیم‌ها به دور حذفی جام جهانی باعث شد تا فشارها روی فدراسیون فوتبال ایران و شخص کارلوس کی‌روش به شدت زیاد شود. اهالی فوتبال در ایران بعد از حذف تیم ملی و صعود استرالیا، ژاپن و کره، تیم ملی را با این ۳ تیم مقایسه می‌کنند و نتایج ایران را مقابل این تیم‌ها قرار می‌دهند.

آن‌ها این پرسش را دارند که چطور ژاپن، کره و استرالیا می‌توانند بدون ترس و استرس مقابل بهترین تیم‌های دنیا قد علم کنند و به نتیجه مطلوب هم برسند ولی تیم ملی ایران نمی‌تواند حتی یک مساوی مقابل آمریکایی بگیرد که هیچوقت در دنیای فوتبال به عنوان یک تیم درجه یک و سطح بالا شناخته نمی‌شود. پرسشی که به نظر منطقی می‌آید ولی متاسفانه کسی از مسئولان فوتبال ایران به دنبال پاسخ درست و البته راه حل‌های مناسب با آن نمی‌گردد.

منبع: خبر ورزشی

 

ارسال نظر