تماس با ما درباره ما

تاریخچه نبرد انتقامی آرژانتین و کرواسی در جام جهانی +عکس

دو تیم کرواسی و آرژانتین در حالی در نیمه نهایی جام جهانی به مصاف هم می‌روند که در دیدارهای گذشته آنها، رقابت نزدیک و پایاپایی وجود داشته است.
تاریخچه نبرد انتقامی آرژانتین و کرواسی در جام جهانی +عکس

به گزارش تهران بهشت؛  یکی از دیدارهای دیدنی نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میان کرواسی و آرژانتین برگزار خواهد شد.

کرواسی که برای رسیدن به نیمه نهایی تیم‌های بلژیک، ژاپن و برزیل قدرتمند را از پیش‌ رو برداشت، حالا باید به دیگر نماینده آمریکای جنوبی روبرو شود. از طرفی دیگر آرژانتین نیز برای رسیدن به این مرحله مسیر نسبتا دشواری را پشت سر گذاشت.

آنها پس از شکست برابر عربستان شگفتی‌ساز، دو بازی گروهی خود مقابل مکزیک و لهستان را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا به استرالیا برسند و در یک دیدار نزدیک به سختی از این حریف آسیایی عبور کردند. آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی با رقیب سنتی خود در جام جهانی، یعنی هلند روبرو شدند و در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

تاریخچه تقابل‌های آرژانتین و کرواسی در جام جهانی +عکس

تیم ملی کرواسی و آرژانتین تاکنون ۵ بازی با هم داشته اند که ۲ دیدار با پیروزی کرواسی و ۲ دیدار هم با برد آرژانتین به پایان رسیده است. یک بازی این دو تیم هم به تساوی رسیده است.

همچنین شطرنجی‌ها و آلبی سلسته ۲ دیدار در جام جهانی داشتند که هر دو بازی در دور گروهی انجام شده است. نخستین بازی این دو تیم در جام جهانی به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. در آن دیدار آرژانتینی‌ها موفق شدند تا با یک گل از کرواسی را شکست دهند. در پایان جام جهانی ۱۹۹۸ کرواسی به مقام سوم رسید و آرژانتین در یک‌چهارم نهایی مقابل هلند حذف شد.

تاریخچه تقابل‌های آرژانتین و کرواسی در جام جهانی +عکس

دومین دیدار آرژانتین و کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. آنها باز هم در مرحله گروهی با هم همگروه شدند ولی این بار نوبت تیم کرواسی بود که با پیروزی زمین مسابقه را ترک کند. کرواسی در این مسابقه با نتیجه عجیب ۳ بر ۰ برنده شد.

در این جام کرواسی نایب قهرمان شد و آرژانتین در یک هشتم از جام خداحافظی کرد. جالب اینجاست هر دو تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر فرانسه شکست خوردند!

تاریخچه تقابل‌های آرژانتین و کرواسی در جام جهانی +عکس

دیدار آرژانتین و کرواسی در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ نخستین و حساس‌ترین دیدار این دو تیم در مرحله حذفی جام جهانی است. کرواسی با پیروزی در این دیدار می‌تواند برای دومین دوره پیاپی جام جهانی به فینال این رقابت‌ها صعود کند. آرژانتین هم می‌تواند با شکست کرواسی، ضمن گرفتن انتقام از شطرنجی‌ها یک گام به پایان حسرت ۳۶ ساله خود نزدیک شود.

آرژانتین و کرواسی امروز از ساعت ۲۲:۳۰ در نیمه نهایی جام جهانی به مصاف هم می‌روند.

 

 

 

ارسال نظر