تماس با ما درباره ما

تمام اولین‌هایی که ممکن است در فینال جام جهانی اتفاق بیفتد!

ممکن است در فینال جام جهانی این دوره چهار اتفاق مختلف رخ دهد که تا کنون در تاریخ جام سابقه نداشته است.
تمام اولین‌هایی که ممکن است در فینال جام جهانی اتفاق بیفتد!

به گزارش تهران بهشت؛ مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ امشب و فردا شب برگزار و تیم‌های فینالیست مشخص خواهند شد. آرژانتین، مراکش، کرواسی و فرانسه چهار تیم حاضر در این مرحله هستند. شاگردان دشان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید با شگفتی‌ساز این دوره یعنی مراکش دیدار کنند و کرواسی، فینالیست دوره گذشته با آرژانتین برای رسیدن به فینال رقابت خواهد کرد.

چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی | تمام اولین‌هایی که اتفاق خواهد افتاد

 

فرانسه اگر قهرمان شود، به اولین تیم بعد از ۶۰ تبدیل می شود که می تواند از مقام قهرمانی خود در جام جهانی دفاع کند.

با توجه به تیم های حاضر در نیمه نهایی، احتمالات تاریخی جالبی را می توانیم انتظار بکشیم؛ از جمله اولین قهرمانی لیونل مسی یا اولین قهرمانی یک کشور افریقایی در تاریخ جام جهانی.

لیونل مسی و آرژانتین در پنجمین ماموریت خود برای فتح جام، شرایط ایده‌آل تری نسبت به هر دوره دیگری دارند. آنها با غلبه بر هلند راهی نیمه نهایی شدند و باید از سد کرواسی بگذرند تا فینالیست شوند. آرژانتین که از سال ۱۹۸۶ به بعد طعم قهرمانی در جام جهانی را نچشیده، در جام جهانی ۲۰۱۴ با مسی تا فینال پیش رفت اما با قبول شکست مقابل آلمان از کسب جام بازماند. حالا در صورتی که البی‌سلسته بتواند به فینال راه یافته و آنجا هم پیروز شود، لئو مهمترین صفر فوتبالی خود را بعد از سالها پاک خواهد کرد.

چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی | تمام اولین‌هایی که اتفاق خواهد افتاد

 

گرچه خیلی بعید به نظر می رسد اما اگر شگفتی های مراکش در دو بازی دیگر هم ادامه یابد، این تیم به اولین قهرمان افریقایی تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد.

در سمت مقابل اگر کرواسی بتواند از سد آرژانتین گذشته و سپس برخلاف دوره قبل، پیروز دیدار فینال شود، برای اولین بار در تاریخ، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. بهترین رتبه این تیم در جام جهانی ۱۹۹۸ – سومی – کسب شد.

چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی | تمام اولین‌هایی که اتفاق خواهد افتاد کرواسی، نایب قهرمان دوره گذشته، به دنبال اولین قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است.

برنده دیدار نیمه نهایی دیگر این دوره هم می تواند تاریخ‌ساز شود. در صورتی که فرانسه از سد مراکش گذشته و فینال را هم پیروز شود، بعد از ۶۰ سال به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که دو دوره متوالی قهرمان می شود. پیش از این برزیل (۵۸و۶۲) و ایتالیا (۳۴ و ۳۸) موفق به انجام چنین کاری شده بودند. در صورتی که مراکش شگفتی سازی خود را با کسب دو برد دیگر ادامه داده و قهرمان شود، اولین تیم تاریخ قاره افریقا نام خواهد گرفت که قهرمانی جام جهانی را به دست می آورد.

 

چهار احتمال تاریخی و بی سابقه در فینال جام جهانی | تمام اولین‌هایی که اتفاق خواهد افتاد قهرمانی مسی با آرژانتین یکی دیگر از چهار احتمال تاریخی فینال این دوره از جام جهانی می تواند باشد.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار