تماس با ما درباره ما

ناکامی رونالدو، رکورد پلنگ سیاه را جاودانه کرد+عکس

حذف پرتغال از جام جهانی فوتبال رویای کریستیانو رونالدو را برای رسیدن به عنوان بهترین گلزن این کشور در این رقابت‌ها را بر باد داد.
ناکامی رونالدو، رکورد پلنگ سیاه را جاودانه کرد+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ تیم پرتغال در جام جهانی در مرحله یک چهارم نهایی برابر مراکش قرار گرفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع شیرهای اطلس به پایان رسید تا این شکست پایان راهی برای فوق ستاره پرتغالی باشد. رونالدو که با انگیزه شکست رکورد اوزه‌بیو گام در قطر گذاشته بود، تنها یک گل در دور گروهی از نقطه پنالتی به ثمر رساند و در بازی‌های مرحله حذفی نیز به نیکمت‌نشین تبدیل شد. نیمکت‌نشینی رونالدو در برابر تیم سوییس و مراکش موجب شد تا رکورد منفی ناکامی او در این مرحله تداوم پیدا کند. رونالدو در پنج دوره جام جهانی موفق به گلزنی در مرحله حذفی نشده بود.

بهترین عملکرد رونالدو در ادوار جام جهانی فوتبال به سال ۲۰۱۸ و مسابقات روسیه برمی‌گردد؛ جایی که او برابر تیم ملی اسپانیا هت‌تریک کرد و موفق شد تک گل پرتغال را وارد دروازه مراکش کند. رونالدو در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی، ۲۰۱۴ برزیل هر کدام یک گل به ثمر رساند.

یکی از مهمترین اهداف دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان عبور از رکورد اوزه‌بیو، ملی‌پوش اسبق فوتبال پرتغال ملقب به پلنگ سیاه بود. اوزه‌بیو با ۹ گل بهترین گلزن پرتغال در تمام ادوار جام جهانی به شمار می‌رود. او در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس موفق شد این تعداد گل را به نام خود به ثبت برساند.

پلنگ سیاه فوتبال جهان در بازی معروف پرتغال و کره شمالی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ به تنهایی چهار گل به ثمر رساند تا مانع ادامه شگفتی‌ سازی توفان زرد آسیا شود. آن بازی با نتیجه پنج بر سه به سود نماینده اروپا به پایان رسید.

اوزه‌بیو، ملی‌پوش اسبق فوتبال پرتغال ملقب به پلنگ سیاه

نابغه پرتغالی همچنین در آن دوره از مسابقات جام جهانی یک گل به مجارستان، ۲ گل به برزیل، یک گل به انگلیس و یک گل به اتحاد جماهیر شوروی سابق زد و به تنهایی کفش طلای آن دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

رونالدو یکی از بازیکنانی است که سودای عبور از رکورد اوزه‌ بیو را داشت اما در این راه ناکام ماند. زیرا او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتوانست بیشتر از یک گل وارد دروازه حریفان کند. تک‌گل رونالدو در این دوره از جام جهانی از روی نقطه پنالتی وارد دروازه غنا در بازی نخست دور گروهی شد.

رونالدو در نهایت با انجام ۲۲ بازی در پنج دوره جام جهانی و ثبت هشت گل به کار خود در بزرگترین جشنواره فوتبال جهان پایان داد. وی با وجود کسب عناوین قهرمانی در سطح باشگاهی و ملی نتوانست عنوان قهرمانی جام جهانی را از آن خود کند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار