تماس با ما درباره ما

تقابل جذاب کرواسی با مراکش بر سر سومی جهان

دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میان دو تیمی برگزار می‌شود که رسیدن به عنوان سومی هم برای‌شان ارزشمند محسوب می‌شود.
تقابل جذاب کرواسی با مراکش بر سر سومی جهان

به گزارش تهران بهشت؛ بازی رده‌بندی جام جهانی 2022 قطر امشب از ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه میان تیم‌های ملی کرواسی و مراکش برگزار می‌شود. مصاف این دو تیم با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از کشور قطر در حالی برگزار می‌شود که کروات‌ها با قبول شکست 3 بر صفر مقابل آرژانتین از صعود باز ماندند و مراکشی‌ها هم با قبول باخت 2 بر صفر برابر فرانسه.

در یک سوی میدان کروات‌هایی قرار دارند که 24 سال قبل نیز در همین بازی حضور پیدا کردند و با غلبه بر هلند سوم شدند. با این حال حتی پیروزی در بازی امشب برای آنها یک پسرفت محسوب می‌شود، چرا که 4 سال پیش در همین تورنمنت در روسیه نایب قهرمان شدند.

در سوی دیگر میدان اما مراکشی حضور دارد که حتی قبل از خوردن پای بازیکنانش به توپ، تاریخ‌سازی کرده، چون اولین تیم آفریقایی تاریخ شده که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی صعود کرده است. مردان ولید الرکراکی اما می‌خواهند با مدال برنز به خانه برگردند تا دستاوردشان برای قاره سیاه بزرگتر باشد و به اولین تیم آفریقایی تاریخ هم تبدیل شوند که در جام جهانی روی سکو می‌رود.

مراکش و کرواسی در حالی به مصاف هم می‌روند که در دور نخست مرحله گروهی جام جهانی 2022 برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند، دیداری که با تساوی بدون گل تمام شد. در آن بازی مراکشی‌ها با ارائه یک نمایش تدافعی خوب به حریف‌شان اجازه ندادند بیش از 5 شوت داخل چارچوب بزند. آمارها اما می‌گویند در 10 دوره قبلی جام جهانی همیشه یک تیم اروپایی برنده بازی رده‌بندی شده است. کروات‌ها در هر سه بازی قبلی‌شان مقابل رقبای آفریقایی در جام جهانی دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند.

هیچ‌یک از 19 بازی رده‌بندی جام‌های جهانی قبلی به ضربات پنالتی کشیده نشده است.

فینال جام جهانی 2022 قطر نیز فردا 27 آذر بین تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر