تماس با ما درباره ما

جایزه پوشکاش به یک معلول رسید!+عکس

مارسین اولکسی، عضو تیم ملی فوتبال معلولان لهستان بعد از به ثمر رساندن یک گل قیچی در رقابت های باشگاهی معلولان این کشور، به شدت مورد توجه قرار گرفت.
جایزه پوشکاش به یک معلول رسید!+عکس

به گزارش تهران بهشت؛ بعد از جایزه بهترین دروازه بانان مرد و زن سال در مراسم دِ بست 2022، نوبت به یک جایزه جذاب رسید؛ جایزه ای که به زیباترین گل سال اختصاص داشت و توسط الکساندرو دل پیرو به یک برنده بسیار خاص اهدا شد.

مارسین اولکسی، عضو تیم ملی فوتبال معلولان لهستان بعد از به ثمر رساندن یک گل قیچی در رقابت های باشگاهی معلولان این کشور، به شدت مورد توجه قرار گرفت. گل زیبای او به قدری معروف شد که بعد از قرار گرفتن در بین نامزدهای ابتدایی جایزه پوشکاش، به بخش نهایی و سه نفر اصلی راه یافت و در نهایت نیز جایزه را به خود اختصاص داد.

او در رقابت با پایت و ریچالیسون این جایزه را به دست آورد. پایت در دقیقه 45 بازی برابر پائوک ضربه کرنر ارسالی به پشت محوطه جریمه را سرضرب به طاق دروازه پائوک چسباند. مارسی در آن بازی 2-1 برنده شد و ریچارلیسون هم در دقیقه 73 بازی با صربستان (مرحله گروهی جام جهانی) روی پاس وینیسیوس، توپ را به شکلی زیبا کنترل کرد و با یک ضربه قیچی‌برگردان توانست گل دوم سلسائو را به ثمر برساند. برزیل آن بازی را با دو گل ریچارلیسون، 2-0 برد.

1806685

داستان زندگی مارسین اولکسی هم بسیار خواندنی، جذاب و البته الهام بخش است. او که از دوران کودکی فوتبالیست بود، در سال 2010 زمانی که 23 سال داشت دچار سانحه شده و یکی از پاهای خود را از دست داد. مارسین که به کار تعمیر جاده مشغول بود، به دلیل انحراف از مسیر یکی از دستگاهها و برخورد با او، با حادثه ای دلخراش مواجه شد.

سال ها طول کشید تا مارسین به زندگی با یک پا عادت کند و در ادامه نیز سراغ عشق قدیمی خود، فوتبال برود. او روند پیشرفت خود را خیلی سریع پیمود و با عضویت در تیم های باشگاهی و ملی لهستان، در نهایت به موفقیت فعلی دست یافت تا نامش در تمام دنیا شنیده شود. اولکسی در بین صحبت های خود پس از دریافت این جایزه، از همسر خود بابت حمایت هایی که در بازگشتش به زندگی عادی داشت، تشکر کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار