تماس با ما درباره ما

10 استعداد برتر جوان فوتبال در سال 2023 را بشناسید

با پایان رقابت‌های فوتبال در عرصه باشگاهی و نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات تابستانی، باشگاه‌های بزرگ اروپایی در مسیری قدم برمی‌دارند که می‌تواند منجر به جذب ستاره‌های جوان شود.
10 استعداد برتر جوان فوتبال در سال  2023 را بشناسید

به گزارش تهران بهشت؛ در این گزارش به معرفی ۱۰ بازیکنی می پردازیم که بازیکنان با استعدادی هستند و در آینده فوتبال جهان احتمال می رود که به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.

۱. جود بلینگام (بوروسیا دورتموند)

این جوان ۱۹ ساله که فوتبال را از هشت سالگی در آکادمی بلینگام آغاز کرد، در ۱۶ سالگی اولین بازی حرفه‌ای خود را در تیم بلینگام انجام داد و رکورد جوان‌ترین بازیکن باشگاه را از آن خود کرد. او پیش از انتقال به بوروسیا دورتموند، ۴۱ بازی برای تیم دوران نوجوانی‌اش انجام داد.

بلینگام بازیکنی باهوش و سریع بوده و تکنینک خوب، حفظ توپ عالی، دوندگی زیاد و مهارت در ارسال پاس های قطری و عمقی از او یک بازیکنی جهانی ساخته است.

انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی با شکست از فرانسه از جام‌جهانی ۲۰۲۲ خداحافظی کرد اما جود بلینگام هنوز راه زیادی در پیش دارد تا استعداد بی‌نظیرش را در صحنه‌های بزرگ به نمایش بگذارد و در مسیر فوق‌ستاره شدن پیش برود.

۲. پدری (بارسلونا)

پدری فوتبال را از کودکی آغاز کرد و در ۱۶ سالگی به لاس پالماس پیوست و هم اکنون در پست هافبک برای تیم ملی اسپانیا و بارسلونا به میدان میرود.

پدری بازیکنی باهوش و تاکتیک پذیر بوده و تکنیک خوب، حفظ توپ عالی و مهارت در ارسال پاس های عمقی از وی یک هافبکی جهانی ساخته است

این بازیکن ۲۰ ساله قبلاً افتخارات فردی معتبری از جمله بهترین بازیکن جوان قهرمانی اروپا در جام ملت های اروپا در سال ۲۰۲۰ و جایزه پسر طلایی را در سال ۲۰۲۱ از سوی فیفا دریافت کرد.

۳. بوکایو ساکا (آرسنال)

بوکایو ساکا ۱۹ ساله بازیکن چپ‌پا است که بیشتر در پست وینگر راست در باشگاه آرسنال و تیم ملی انگلستان بازی می‌کند. اما توانایی بازی در هر دو سمت خط هافبک و همچنین به‌عنوان مدافع چپ را به خوبی داراست.

بوکایو ساکا در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بسیار پر شور بوده که به گزارش میروریکس (mirorix.com)، در ۴ بازی که انجام داده ۳ گل را به ثمر رسانده است و همچنین بوکایو به عنوان یک بازیکن کلیدی تیم آرسنال در لیگ برتر انگلیس، با زدن ۱۰ گل و ۹ پاس گل حضور درخشانی داشته است و در حال حاضر نامی شناخته شده است.

۴. گاوی (بارسلونا)

گاوی با زدن ۹۵ گل برای تیم جوانان رئال بتیس، توسط تیم‌های برتر اسپانیایی از جمله ویارئال، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید مورد شناسایی و کشف قرار گرفت.

ملی پوش اسپانیایی که ۱۷ بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام داده است، تاکنون ۵۱ بازی برای بارسلونا انجام داده است. او بیشتر به عنوان یک هافبک میانی بازی می کند و در کارهای دفاعی خود نقش آفرینی می کند و در عین حال وقتی مالک توپ است، حریف و قاطع است.

۵. ویلیام سالیبا (آرسنال)

این بازیکن ۲۱ ساله نقش مهمی در تبدیل آرسنال به مدعیان عنوان قهرمانی در این فصل داشته است و او می تواند به توپچی ها کمک کند تا اولین قهرمانی خود در لیگ برتر کسب کند.

سالیبا بدون شک یکی از دلایل موفقیت توپچی‌ها در فصل ۲۰۲۲-۲۳ بوده و توانسته به خط دفاع آرسنال، انسجام بدهد.او به ندرت گرفتار می شود و در حالی که احتمالاً باید روی پاس های خود کار کند، در حال حاضر یکی از بهترین هافبک های میانی در لیگ برتر است.

۶. جمال موزیالا (بایرن مونیخ)

جمال موزیالا تاکنون ۷۳ بازی در بوندسلیگا برای بایرن مونیخ انجام داده است و تنها ۲۰ سال سن دارد. او همچنین ۲۰ بار در آن بازی ها گلزنی کرده است. همچنین شایان ذکر است که او پیش از این سه بار قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی آلمان و همچنین مدال‌آور لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام یوفا شده است.

موزیالا ۱۹ ساله که در سال ۲۰۲۰ به تیم اصلی بایرن راه پیدا کرد، در این مدت بازی‌های تأثیرگذاری از خود به نمایش گذاشته است و همین درخشش باعث شد تا در سال ۲۰۲۱ به تیم ملی فوتبال آلمان هم دعوت شود، این در حالی است که در رده‌های پایه سابقه بازی برای انگلیس را هم داشته است. موزیالا در جام جهانی ۲۰۲۲ نیز برای آلمان بازی کرد و اخیرا به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ تیم ملی آلمان انتخاب شد.

۷. ادواردو کاماوینگا (رئال مادرید)

بازی کردن برای رئال مادرید و فرانسه در ۱۸ سالگی برای اکثر افراد یک رویا است، اما این واقعیت ادواردو کاماوینگااست.

کاماوینگا در اولین بازی خود برای رئال مادرید موفق شد اولین گل خود را بزند. او در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا ۲۲–۲۰۲۱ نقش مهمی داشت.

کاماوینگا بازیکنی خوش استایل بوده و دوندگی زیاد، حفظ توپ عالی، قدرت بازی خوانی و مهارت در بازیسازی از او یک هافبک دفاعی جهانی ساخته است. او یک فوق ستاره آینده است که قبلاً قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا، سوپرکاپ یوفا و جام حذفی اسپانیا شده است.

۸. خویچا کواراتسخلیا (ناپولی)

درخشش خویچا کواراتسخلیا در ترکیب ناپولی در این فصل باعث شده که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به جذب او علاقه‌مند شوند. او به قدری خوش درخشیده که شایعاتی در مورد علاقه رئال برای جذب او شنیده می شود و اینکه باشگاه مادریدی حاضر است تا ۱۰۰ میلیون یورو برای او هزینه کند. او تا به اینجای فصل در ۲۷ بازی برای ناپولی ۱۲ گل زده و ۱۵ پاس گل داده است.

کواراتسخلیا که در ۱۹ بازی برای تیم ملی گرجستان ۱۰ بار گلزنی کرده است، بازیکن هجومی باهوشی است که با هر دو پا شوت می کند.

۹. یوسف موکوکو (بوروسیا دورتموند)

یوسف موکوکو در سال ۲۰۱۶ و در ۱۲ سالگی به آکادمی دورتموند پیوست و تا سال ۲۰۱۹ در این تیم بازی کرد. اکنون در تیم دورتموند ۲ بازی می‌کند و در ۳۱ بازی ۵۰ گل زده و ۱۷ پاس گل داده و این یک آمار فوق‌العاده است. او اکنون با تیم اصلی دورتموند یک قرارداد ۵ ساله امضا کرده‌است. او همچنین با گلی که در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ در برابر یونیون برلین به ثمر رساند به عنوان جوانترین گلزن و بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا لقب گرفت. او همچنین قبلاً رکورد جوانترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا را نیز شکسته بود.

موکوکو در نهایت ۱۴۱ بار در ۸۸ بازی برای تیم های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال دورتموند گلزنی کرد و او تاکنون ۱۱ گل برای تیم بزرگسالان بوندس لیگا به ثمر رسانده است.

۱۰. الخاندرو گارناچو (منچستریونایتد)

الخاندرو گارناچو، ستاره ۱۸ ساله که حضور موفقی در تیم منچستریونایتد داشت، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.

او که از ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ روند رو به رشدی داشته، پاداش این عملکرد را گرفته و برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان کشورش دعوت شد تا قهرمان جام جهانی را در فیفا پیش رو همراهی کند.

۱۰ استعداد برتر جوان فوتبال در سال ۲۰۲۳

جمع بندی

اخیراً شاهد افزایش تعداد جوانان با استعداد با پتانسیل های بالا در فوتبال بوده ایم که به بلوغ غیرمنتظره ای در تیم خود رسیدند. به تعدادی از این بازیکنان در این مقاله اشاره کردیم اما افراد دیگری همچون انگاپاندوتنبو، سیلوا، دیباست، اسکالی، مندز، ال خنوس از دیگر فوتبالیست‌های جوانی هستند که با عملکرد فوق العاده ای که دارند به خصوص با بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد آینده‌ی درخشانی در دنیای فوتبال در انتظار آن‌ها است.

 

ارسال نظر